Måndag och ny vecka igen. Trodde dagarna innan hemresan skulle gå i slowmotion men tiden här fortsätter att flyga förbi och idag kan jag till och med säga: Nästa vecka åker jag till Sverige! Så nära nu, ska bli så himla mysigt att få fira jul hemma och träffa alla igen <3 
Men mycket att göra innan dess! Har fått de flesta julklapparna köpta i helgen faktiskt. Har julklappar till värdfamiljen kvar sen återstår bara att få med sig alla presenter hem till Sverige också i resväskan.. Blir en utmaning haha.

Haft en riktigt bra helg. Mindre rolig fredagskväll dock när jag behövde säga hejdå till Mallan. Men på lördagen drog jag på mig joggingskorna och promenerade hela vägen ned till union square och mötte upp Eva där för en brunch på Max Brenner. Blev en sväng till Macy's efteråt och till en butik som säljer massa skandinaviska grejer. Promenerade sen i ett hav av paraplyer i regnet förbi Rockerfeller center julgranen innan vi gick till ett Starbucks för att värma oss lite. Först var det planerat att jag skulle jobba lördagkvällen, men på lördagseftermiddagen fick jag ett sms av min värdmamma där hon sa att deras planer var inställda så att jag inte behövde jobba. Blev en biokväll med Eva istället och var hemma runt tolvtiden redan. Det var bra dock för klockan ställdes sen på nio på morgonen igår för att jag skulle ta ett tidigt tåg ut till New Jersey och träffa min mammas bästavän och hennes familj som bor där. Tände ljus, åt pepparkakor och lussebullar och sen åkte vi förbi Ikea en sväng med! Köpte bland annat julmust och pepparkaksdeg och fina ljus att ha i rummet nu. 
 Handlade lite julklappar därefter och sen spenderade vi kvällen hemma hos dem innan jag tog tåget tillbaka in till Manhattan. En riktigt mysig helg blev det, nu märks det att julen är nära!








Blev lite julkänsla inne på rummet nu med, omöjligt att fånga hur mysigt det var på bild dock...


Nu är även lägenheten julpyntad med efter helgen. Lite annorlunda mot hur vi pyntar hemma, men julkänslan får man ändå! Älskar verkligen julen! 




3 kommentarer

Bella

09 Dec 2014 10:07

Hej Kajsa!! Jag har precis hittat din blogg och fastnade direkt för ditt fantastiska år i New York. Jag har lite frågor till dig och undrar om du skulle kunna tänka dig att antingen mejla mig (du har fått min mejl nu i kommentaren), eller om du vill dela med dig av din mejl så att jag kan mejla dig? Kram på dig!!

Svar: Hej! Absolut, hade även tänkt att ha en "frågestund" på bloggen snart så ska jag svara på allas frågor där med, men min mail är: [email protected] :) kram
Kajsa Hedman

Julia

10 Dec 2014 04:32

Hej Kajsa! Jag flyttade i fredags också till Manhattan för att som au pair och jag hittade precis din blogg. Vore jätte roligt om vi kanske kunde ses något om du har tid och lust. Du har min mailadress så du får jätte gärna höra av dig:) Kram!

Svar: Hej! Åh va roligt med en till svensk aupair på Manhattan :D skickade precis ett mail till dig! Kram
Kajsa Hedman

Linnea

15 Dec 2014 14:18

Hej! När du är klar med din aupair tid, kommer din familj behöva en ny aupair då? Har de hittat eller håller de på att leta? Skulle man kunna få kontakt med dem i fall de söker? Puss.

Svar: Hej! De har matchat med en annan svensk tjej redan som kommer i början av april :) finns fler familjer på Manhattan som har aupairer så bara att hålla tummarna för att man matchas med dem! Kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej