Torsdagen är överstökad och fredag imorn!! Blir jobb, springa milen, middag och bio med tre andra svenskar på Upper East. Mysfredag helt enkelt! Lördagen blir det en joggingrunda på morgonen och sen julhandling och shopping på dagen. 8 PM så ska jag med Julia fira lucia med andra svenskar och få se ett luciatåg bland annat i en kyrka på west side som svenska kyrkan har anordnat! Ska bli spännande att se hur de har styrt upp detta ;) 
 Söndagen blir det aupairmöte och shopping på dagen. Ska även lite smått börja packa inför Sverigeresan med! Lite drygt en vecka kvar bara nu!!!

Idag jobbade jag först en halvtimme på morgonen, sen gav jag mig ut och sprang i 50 minuter i Central park. Igårkväll kom första snön! Parken är verkligen vacker i alla årstiderna, nu har jag ju faktiskt fått uppleva alla årstiderna här! 
Våren (min första vecka här)

Sommaren



Hösten



Och nu börjar vintern


 Efter springrundan idag så mötte jag upp Julia som är en annan svensk aupair dom precis flyttat hit och som bara bor några blocks från mig. Lunchade och shoppade lite, supertrevligt!! 

Nu väntar jag på att nya Vampire Diaries avsnittet ska komma ut så att jag kan glo på det innan läggdags, ha det bra sålänge!

Kommentera

Publiceras ej