Första december och början på sista månaden på 2014. Sitter just nu och lyssnar på julmusik, och med tanken att jag åker hem till Sverige om 19 dagar gör så att jag känner mig som ett barn inför julafton! Vilken lycka, kunde inte få en bättre julklapp i år, som jag längtar!!
 Något jag faktiskt aldrig kommer att växa ifrån är Julkalendern. Det hör till att se julkalendern från första december fram till julafton, så har precis sett första avsnittet på svtplay här ifrån New York ;) 

Går man längst gatorna nu i NY har butikerna börjat med julskyltningen och det märks att julen närmar sig. Promenerade nedåt hela Madison Avenue igår med Malin efter vi ätit en god brunch uppe på Upper East, kikade på julskyltningen och i lite affärer. Fick även första julklappen köpt! Därefter avslutade vi helgen med en bio med Karin också, vi såg nya filmen Horrible Bosses 2 och satan va rolig den var. Vi skrattade högt igenom filmen, den kan jag verkligen rekommendera att se! 








I lördags följde jag med min värdfamilj och värdmammans släktingar till Radio City Music Hall och såg Christmas Spectacular. En mysig show att se på så man fick lite extra julkänsla! Åt lunch tillsammans efteråt innan jag begav mig hemåt, drog på mig träningskläderna och begav mig ut på en 55 minuters springrunda. Så himla skönt! Därefter gjorde jag mig iordning för kvällen. Kvällen bjöd på tacos och vin hos Malin med ungefär åtta svenska tjejer, jättetrevligt!! Strax innan tolv tog vi taxi ned till Meatpackingdistrict och gick till TAO nightclub och hade en grym kväll. Mallans sista utgång i New York, och sista helgen vi umgicks som vanligt innan hennes år är över.. Vi hinner ses på fredag över en middag innan hon på lördagen börjar sin resemånad. Kommer bli tomt utan henne härborta! Åtta månader tillsammans och hur många minnen som helst har vi hunnit få. Som sagt det värsta härborta är alla farväl... 









Snart ska jag ut på en springrunda och rensa tankarna lite, sen blir det jobb i vanlig ordning. Måndagarna är alltid lite extra jobbiga att stiga upp på, men med 19 dagar kvar till Sverige så håller jag humöret uppe ;) det här blir bra det!

Kommentera

Publiceras ej