14 december och i åtta månader har jag nu bott i New York. 2/3 av tiden och bara fyra månader kvar tills mitt aupairår är över! Förstår inte var tiden tar vägen. 

Har iallafall haft en riktigt bra helg i vanlig ordning! I fredags jobbade jag en halvtimme på morgonen, sen gick jag ut och sprang en mil i Central park och avslutade träningspasset med gymmet i byggnaden. Riktigt skön start på helgen! Tog pojkarna till Central park och åkte skridskor på eftermiddagen, roligt men alldeles för mycket folk.. Ingen höjdare att ha två barn med sig när det är både sjukt mycket trafik en fredags eftermiddag och sen mycket folk vid skridskorinken med, men det gick kanon och vi var hemma strax innan 7 tiden. Därefter mötte jag upp Gabbi, Julia och Karin för en middag på Uno Chicago Grill på Upper East och efter det blev det en biokväll. Såg nya filmen Exodus, helt ok film men ingen favorit..



Lördagen börjades med en brunch med Julia. Promenerade sen downtown i det fina vädret och stannade till i lite butiker på vägen, bland annat i Uggs butiken så nu har jag köpt mig ett par mörkbruna Uggs! Tog subwayn ned till SoHo där jag shoppade lite till. Julia nr 2, haha, mötte även upp oss där med! Lördagskvällen bjöd på Lucia konsert i en jättevacker kyrka vid Central park west. Riktigt bra konsert och grym kör som sjöng alla sånger på svenska med! Häftigt att ha firat lucia i New York ändå.




Idag ringde alarmet redan vid halv nio för att jag skulle hinna upp och äta frukost och dra på mig träningskläderna innan jag behövde gå till Central park och skridskorinken idag igen för att ha mitt aupairmöte den här månaden. Blev ingen skridskoåkning för min del utan pratade lite snabbt med LCCn och sen drog jag ut på en 50 minuters springrunda i parken. Åt en lussebulle, pepparkakor, pepparkaksdeg och drack julmust medan jag såg helgens avsnitt av julkalendern på eftermiddagen! Där har vi riktig julkänsla. Blev en promenad sen ned till midtown där jag och Julia handlade de sista julklapparna innan vi promenerade tillbaka upp mot Upper East igen.
 Myste ned mig i sängen framför en film för att avsluta helgen, och började även packa lite smått inför semestern i Sverige med. På lördag åker jag!!! Nu hoppas vi den här veckan som kommer går minst lika snabbt!! 




2 kommentarer

julia

15 Dec 2014 23:58

shit det är så coooolt!! jag har precis gjort klar ansökan och är på g att få itervju. är så excited och vill jättegärna hamna i NYC!!! skitkul att följa din blogg i alla fall :D kram

Svar: Va kul! Du har massa spännande framför dig! :D lycka till i matchningsprocessen och hoppas du hittar en familj i NYC som du vill! :D kram
Kajsa Hedman

Josse

16 Dec 2014 04:20

Hallå! Nu kommer jag låta som en liten kändis stalker men var på väg att gå fram till dig i kyrkan! Jag var nämligen med i kören och sjöng och har följt din blogg ett tag, haha! Ja som sagt stalker varning men kul du gillade konserten! :)

Svar: Hej! Jaha va kul! :D haha bara att komma fram ju kul att träffa andra svenskar med :D ni var superduktiga veekligen, konserten var riktigt bra! :) ha det bra! kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej