Idag är det exakt två veckor kvar till julafton och bara 10 dagar kvar tills jag åker hem en vecka över jul! Helt galet att det snart redan är mitten på december, det här året har verkligen flygit förbi men oj vad mycket jag har hunnit med att göra. Hoppas på att de resterande veckorna på 2014 blir minst lika bra som de andra veckorna har varit! 
 
Min vardag fortsätter i samma veva som innan. Jag jobbar, jag tränar och myser ned mig i sängen framför en bra serie efter jobbet. Imorgon däremot blir det träning direkt efter första jobbtimmen, och sen ska jag möta upp en ny svensk aupair som också flyttat till Upper East side! Ska bli superkul! Jag uppskattar nu att bara ta det lugnt på vardagarna. De första månaderna var jag så exalterad över att se och uppleva allt i NYC så jag härjade nog runt varenda dag och hittade på nått nytt. Nu har jag sett det mesta och väljer att härja runt på helgerna istället och passa på att träna och tjäna pengar på vardagarna, precis som min vardag i stortsätt var hemma i Sverige :) 
 
Nu saknas bara snön härborta så kommer gatorna vara så mysiga, yes blir riktigt dåliga foton när jag samtidigt försöker hinna ikapp min 5-åring när han åker scooter... Haha men lite ser man iaf!
 
Något riktigt spännande iaf är att det idag är 123 dagar kvar tills jag åker på min resemånad till västkusten! Jag och Othilia har nu bokat vår första grej för resemånaden som är en roadtrip i Kalifornien. Under en vecka får man se LA, Las Vegas, Grand Canyon och San Fransisco bland annat! Så den 18 april börjar roadtripen i LA och slutar sen den 25 april i San Fransisco! Ska bli såååå himla roligt!! Så planen är att vi den 12/13 april åker till LA och spenderar 5-6 dagar där innan roadtripen börjar, sedan kör vi roadtripen, och därefter stannar vi två nätter till i San Fransisco! Så som det ser ut är vi hemma till slutet av April och Valborg. Shit vad taggad jag är! Ska verkligen njuta av livet här på Manhattan de sista månaderna när jag är tillbaka ifrån Sverige, för oj vad jag kommer sakna det sen. Men just nu har jag min semester i Sverige i tankarna så tiden får gärna gå snabbt till nästa helg ;) 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej