Ikväll slog besöksrekordet rekord med och bloggen hade över 200 besökare idag vilket är för mig helt otroligt när jag inte har marknadsfört min blogg någonstans förutom en länk på min instagram, så himla roligt!!!!! Många ställer frågor till mig i kommentarsfältet och hittills har jag försökt att svara på alla frågorna i kommentarsfältet också, men tänkte börja svara på frågor i blogginlägg istället som kan vara roligt för er att läsa med. Så har ni några frågor om hur det är att vara aupair, om NYC, om mig osv. så är det bara att fråga på!
 
Förra veckan var min nyttiga vecka. Jag åt sallader, frukter, höll mig undan ifrån godis och promenerade/joggade varje dag, men de två senaste dagarna har jag varit sååå dålig på att hålla mig borta ifrån min korg med godis som jag fick av min värdfamilj när det var påsk. Blir skärpning imorn och ska ge bort resten av godiset till pojkarnas korgar istället så de kan äta upp det haha. När jag lämnat lillkillen i skolan imorn blir det en joggingrunda runt sjön med, dessa två dagar var ett undantag helt enkelt ;) ibland får man fuska lite.. 
 Vid 14.30 hämtade jag upp lillkillen ifrån skolan och gick tillsammans med fyra andra nannys och deras barn hem till oss och hade en två timmars playdate. Supertrevliga var dem och ungarna hade roligt. Efter playdaten gick jag och R och hämtade upp min 8-åring ifrån skolan. Lagade middag till dem, läste böcker, hjälpte dem att bada/duscha och såg till att de hade pyjamas på och tänderna borstade innan min värdmamma kom hem tillsammans med min LCC. Hade mitt obligatoriska två veckors möte med min LCC och värdmamma ikväll och det gick jättebra, fick bland annat lite viktig information om hur det fungerar med kurserna man ska ta här borta under sitt år samt så dubbelkollade min LCC med så att allt är lugnt för min del och för värdfamiljen med vilket det är! Jag och min värdmamma framförallt har så himla bra kommunikation kring hur vi ska jobba som ett team med pojkarna, hon är så himla förstående och tillsammans med henne känns det som att jag kan klara av alla problem som lär dyka upp under året!! 
 
Gjorde ett morgonschema tillsammans med min 8-åring idag för att förhoppningsvis tillslut få honom att klara av det här på egen hand och inte ha en jobbig aupair vid sidan om som tjatar på en! Han älskade schemat så får se imorgonbitti om han är villig att följa det också ;)
 
Innan jag åkte till New York fick jag höra att i början kan det vara bra att låta bli att skypa/facetimea med sin familj och sina vänner för att man lättare får hemlängtan då.. För mig är det HELT tvärtom, låter jag bli att prata med mina fina där hemma så får jag ont i magen när jag tänker på dem och får panik över att de kanske glömmer bort mig haha. Jag facetimade med mamma och pappa idag! Man har så himla mycket att berätta så det känns skönt att lasta av lite både här i bloggen men också till folk där hemma, och såklart andra aupairer man träffar här borta. Att bara få prata av sig om allt man känner, med sin värdfamilj med, får en att må sååå mycket bättre!! Man ska köra sitt race och gå på sin egen magkänsla och inte alltid lyssna på vad som sägs av alla andra, speciellt vad gäller om man ska kontakta sina nära och kära där hemma eller inte. Jag pratar med mina varje dag, åtminstone varannan dag och det mår jag bra av och det är huvudsaken! :) 
 
Imorn väntar en playdate för min 8-åring och sen ska jag träffa tre andra svenska aupairer på kvällen, håller tummarna för en minst lika bra dag imorn! Godnatt!
 
 

2 kommentarer

Liselott

30 Apr 2014 06:44

Schemat var en strålande ide. Kul att prata med dig igår. Kramar i massor❤️

Svar: Det funkade galant imorse!! Jaa <3 Puss och kram mina fina <3
Kajsa Hedman

Caroline

30 Apr 2014 10:27

Jag brukar rekommendera andras au pair bloggar på min blogg och senast var din med på listan, så förhoppningsvis fick du några läsare därifrån :) Men du har en bra blogg, så är inte förvånad över att folk hittar hit!

Svar: Va kul att du gillar bloggen och rekommenderade den för andra med!! :) Tack så jättemycket! Kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej