Nu sitter jag här och har bara några timmar kvar tills jag efter 127 dagars lång väntan äntligen får börja mitt äventyr och flytta till Manhattan i New York!!! Som jag har längtat och klättrat på väggarna för att få tiden att gå snabbare. Som jag har försökt hitta på saker under tiden för att fördriva tiden. Nu är det äntligen min tur!!! Vilken lycka! Mitt livs bästa beslut togs i höstas och imorgonbitti sitter jag på ett plan mot USA där jag kommer att stanna i 13 månader och göra mitt livs resa!!
 
Det är nu jag gör det jag om 50 år kommer att se tillbaka på som häftiga minnen om när jag bodde på Manhattan på Upper East side och gjorde mitt livs äventyr. Första gången är jag riktigt lättad över att inte ha mitt liv planerat i minsta detalj utan nu tar jag dagarna som de kommer och gör det bästa utav dem!! 
 
Den här helgen har varit fylld med avsked. Tänker jag på dem så svider det i hjärtat och ögonen fylls med tårar. Förstår ni hur blandade känslor man har inför ett sånt här äventyr? Man är överlycklig och så himla exalterad över att få åka iväg men samtidigt gör det ont att behöva lämna sina nära och kära här hemma. Tänk om man hade fått ta med alla dem också?? Då hade jag nog kunnat stanna kvar därborta resten av mitt liv. Idag sa jag hejdå till min fina moster, hennes man och min yngsta kusin Alice. Kunde inte hålla tårarna borta här heller och det gör ont i hjärtat att tänka på att lilla Alice förmodligen inte kommer känna igen mig när jag kommer hem sen<3 Men jag ska nog allt vinna tillbaka både Alice och Enyas hjärtan när jag kommer tillbaka, det ska jag se till! <3 
 
Älskade gosunge! 
"Haklappen" fick sötnosen bland annat av mig i julklapp så hon kan tänka på mig när jag är i USA ;)
 
Mina älskade gosungar i somras, åååh jag saknar dem redan!!! <3
 
 
Nu står väskorna färdigpackade utanför mitt rum och kläderna jag ska ha på mig imorgon är redo med. JAG är redo!
 
 
Det sista som är kvar nu är två månadsbrev som jag ska sätta mig och skriva på nu, sen är jag heeelt klar med alla förberedelser. Mamma, mina två mostrar och min bror och hans flickvän har skrivit i breven med! Ska bli så spännande att öppna ett brev i månaden och se både vad jag själv skrivit och vad dem har skrivit.
 
 
Sista gången jag lägger upp "To do list" med:
 
 
KVAR ATT GÖRA:
 
Ambassaden:
[x] Onlinevisum - ansökan (DS-160)
[x] Ta foto för visumet
[x] Betala visumavgiften
[x] Beställa hem personbevis 120 - alla relationer
[x] Kontoutdrag ifrån banken
[x] Få hem ett polisregisterutdrag på engelska
[x] Fixa "Proof of funds" (Kontoutdrag från banken)
[x] SEVIS-kvitto 
[x] Göra uppgifterna inför förberedelsemötet
[x] Besöka amerikanska ambassaden
[x] Få hem visumet
 
Att köpa:
[x] Köpa en adapter + grenuttagssladd
[x] Köpa ny dator
[x] Köpa de andra böckerna efter "Fifty shades of grey" (på engelska såklart)
[x] Köpa en almanacka (Köpte min ifrån personligalmanacka.se)
[/] Köpa ny mobil (Får en Iphone 5s av värdfamiljen som jobbtelefon)
[x] Köpa presenter till pojkarna i min värdfamilj
[x] Köpa presenter till mina värdföräldrar
 
Övrigt inför resan:
[x] Kopiera körkortet
[x] Kopiera passet
[x] Säga upp SATS-kortet (en månadsuppsägningstid)
[x] Vaccinera mig mot hepatit A & B (Igen, tog aldrig tredje sprutan för 5 år sen)
[x] Hälsoundersökning 
[x] Göra TBC-test
[x] Betala programavgiften & försäkringarna till Cultural Care
[x] Lämna in alla papper till CC (Slutbetyg, kopia på körkortet, hälsoundersökningen, polisregisterutdrag & agreement form)
[x] Göra en "Bucket list" 
[/] Skriva klart breven till mig själv (just nu på tolfte månaden)
[x] Gå till frisören (Blir ett sista besök den nu på onsdag 9 april)
[x] Gå till tandläkaren (Undersökning den 13 mars)
[x] Kopiera alla viktiga papper!
[x] Få flygbiljetten & flygtiderna 
[x] Rensa garderoben
[x] Skicka in papper för Internationellt körkort (Görs två veckor innan resan)
[x] Växla pengar
[x] Packa 
[x] Avskedsfest (Middag med släkten nu på lördag, avskedsmiddag med tjejerna den 12 april!)
 
 
Nu ska jag umgås med min älskade familj så att det räcker tills de kommer och hälsa på i NYC i höst!! Klockan ställs på 03.30 inatt/imorgonbitti, får se hur många timmars sömn jag lyckas få.. Känner jag mig själv rätt så blir det inte många och imorgon blir en riktigt lång dag!!! Vid 21-tiden imornkväll landar jag på New Yorks flygplats. Då väntar en transfer som tar mig och de andra aupairerna till Long Island där vi kommer att spendera 4 dagar på Training School där vi förbereds för vårat au pair år och träffar massa aupairer från alla olika delar av världen! Ska bli riktigt roligt! ÄNTLIGEN!!!!

3 kommentarer

Rocka

13 Apr 2014 21:15

Avsked är aldrig roliga, men som du sagt - med internet så är man ändå nära! Och vi får uppdatera från varsitt håll ofta ofta ofta! Du kommer inte ha några problem alls att vinna gosungarna tillbaka om ett år :) Njut av allt nu och glöm inte ditt Street smarts när du är i NYC! Stora kramar! Vi kommer sakna dig så otroligt mkt!

Svar: Ja utan internet hade jag nog inte fixat det! Jaaa jag vill höra om alla nya saker Alice gör och om hur det går för dig och Justin med allt!! Nej det ska jag se till att jag lyckas med!! ❤️ kommer sakna er hur mycket som helst med! Massor av kramar 💋❤️
Kajsa Hedman

Caroline

13 Apr 2014 22:35

Ha så kul :D

Kajsa

14 Apr 2014 02:42

Åh va kul :D

Kommentera

Publiceras ej